بهترین ویتامین ها برای درمان زانو درد

بهترین ویتامین ها برای درمان زانو درد

مصرف کلسیم

کلسیم یکی از مهم ترین موارد برای حفظ سلامت و استحکام استخوان ها می باشد، بیماران مبتلا به کمبود کلسیم در معرض خطر بالای پوکی استخوان هستند که منجر به استخوان‌های ضعیفی می‌شود که در معرض شکستگی قرار دارند. کمبود کلسیم در رژیم غذایی شما ممکن است منجر به بیماری های دیگری مانند استئومالاسی نیز شود که می تواند باعث راشیتیسم شود.

استخوان‌های ضعیف بیماری های بسیاری را به دنبال دارند، که ساده ترین آن ها داشتن درد طولانی‌مدت مفاصل می باشد که در بسیاری از ورزشکاران دیده می‌شود. به همین دلیل است که مصرف کلسیم اهمیت بسیار زیادی دارد. بهترین منابع غذایی خوب کلسیم عبارت است از:

  • پنیر
  • ماست
  • مغز ها
  • شیر
  • کشک

مصرف ویتامین D

تاثیر ویتامین دی برای زانو

ویتامین دی برای زانو

همان طور که اشاره کردیم کلسیم استحکام استخوان های شما را افزایش می دهد و در این میان ویتامین D به کلسیم کمک می کند تا کار خود را بهتر انجام دهد. ویتامین D برای پردازش و تنظیم مقدار کلسیم و فسفات در بدن بسیار مهم است. این مواد مغذی برای توسعه ساختار و استحکام استخوان‌های شما اهمیت بسیاری دارند.

کمبود ویتامین D همچنین می تواند باعث ایجاد بیماری هایی مانند پوکی استخوان شود. جدا از سلامت استخوان ها، ویتامین D همچنین سیستم ایمنی شما را تقویت می کند و در عین حال به داشتن ماهیچه های سالم کمک می کند.

اگر به دنبال افزایش مصرف ویتامین D خود هستید، بهترین منبع نور خورشید است. هر روز زمان کافی را در خارج از منزل بگذرانید تا بدن شما ویتامین D طبیعی را به دست آورد. همچنین اگر نگران این هستید که مصرف ویتامین D شما کم است، بهتر است یک آزمایش کامل بدهید.

کامل ترین منابع غذایی برای به دست آوردن ویتامین دی موارد زیر می باشند:

  • قارچ
  • ماهی
  • زرده تخم مرغ

ماهی و اسیدهای چرب امگا 3

اسیدهای چرب امگا 3 به حفظ سلامت قلب، تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبود سلامت متابولیک کمک می کنند. به غیر از آن، این اسیدهای چرب به زانوهای شما کمک می کنند تا قدرت بیشتری داشته باشند و جدا از این موضوع برای افراد مبتلا به آرتروز نیز بسیار موثر هستند زیرا به کاهش تورم و التهاب و در عین حال کاهش درد مفاصل کمک می کنند.

طبق یک مطالعه اخیر در NCBI، مصرف بیشتر اسیدهای چرب امگا 3 در مقایسه با اسیدهای چرب امگا 6 ممکن است به کاهش التهاب کمک کند.

ماهی هایی که سرشار از امگا 3 هستند عبارتند از:

  • ماهی تن
  • ساردین
  • ماهی سالمون
  • ماهی خال مخالی

همچنین می توانید مکمل های روغن ماهی را مصرف کنید، اما در نظر داشته باشید که هیچ چیز به اندازه مصرف خود ماهی موثر نیست.

ویتامین سی

اسید اسکوربیک یک ویتامین شناخته شده در تولید کلاژن است که ماده کلیدی تاندون ها، رباط ‌ها و استخوان ‌ها شناخته می ‌شود. اگر این ویتامین به صورت کافی در بدن شما وجود نداشته باشد سبب تضعیف مفاصل می شود که در نهایت درد، تورم و صدا دادن مفاصل را به همراه دارد.

ویتامین A

بدن برای انجام فعالیت های مختلف از جمله رشد استخوان ها به میزان کافی از ویتامین ای احتیاج دارد. در صورت کمبود این ویتامین عوارضی همچون صدمات بافت های بدن و درد مفاصل ایجاد خواهد شد.

بنابراین مهم است که در رژیم غذایی خود این ماده را به خوبی قرار دهید.

نظرات

هیچ موردی یافت نشد

نظر خود را بنویسید

شما می توانید دیدگاه خود را در این بخش با ما در میان بگذارید.

تماس و مشاوره : 02126709527
footer footer
دکتر نیما قمشی

دکتر نیما قمشی

من دکتر نیما قمشی متولد ۱۳۵۴ تهران هستم. فارغ‌التحصیل رشته ارتوپدی دانشگاه شهید بهشتی در سال ۱۳۸۸ می‌باشم. در استان سیستان و بلوچستان و همچنین استان آذربایجان غربی هر کدام بمدت سه سال به هموطنانم خدمت میکردم. اکنون محل فعالیتم در تهران و پاکدشت می‌باشد. دوره فوق تخصصی زانو و شانه را نیز گذرانده ام.

بخش هایی از سایت

ارتباط با ما